דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שר הרווחה יצחק הרצוג בטקס חנוכת מרכז שעות פנאי של עמותת עמיחי בהוד השרון: יש צורך בשותפות אמיתית בין גופים ממלכתיים, עיריות וגופי מגזר שלישי 

מאת    [ 11/05/2009 ]

מילים במאמר: 529   [ נצפה 2359 פעמים ]

שר הרווחה והשירותים החברתיים יצחק הרצוג, חנך בטקס חגיגי ומרגש יחד עם ראש העירייה חי אדיב ומכובדים נוספים, את מרכז שעות הפנאי החדש של עמותת עמיח"י.

בטקס אותו הנחה דליק ווליניץ שנרתם לסייע לעמותת עמיח"י בפעילותה, לקחו חלק חי אדיב - ראש העיר הוד השרון, מרים כהן - מנהלת השירות לטיפול באדם המפגר בקהילה במשרד הרווחה, ריבה מוסקל- מנכ"ל קרן של"ם, אביטל בר - מנהלת המחלקה לשירותים חברתיים בעיריית הוד השרון ואבי פרבר - יו"ר עמותת עמיח"י, גרשון ברנאי- מנהל הקרן לפיתוח שירותים לנכים במוסד לביטוח לאומי.

עמותת עמיח"י פועלת מזה כ- 14 שנים בהוד-השרון כעמותה אזורית, כשהיא דוגלת בעקרון השילוב של אנשים עם נכויות התפתחותיות בתוך החברה והקהילה, מתוך אמונה כי לכל אדם הזכות לחיות בכבוד ולהיות חבר מלא ושווה זכויות בקהילה. מטרת העמותה לקדם את הנורמליזציה של האדם בעל נכויות התפתחותיות בקהילה.

הטקס נערך במבנה ששופץ, וכעת יוכל המרכז להוסיף פעילויות שיכללו פעילות לילדי הגיל הרך (בגילאים 3-7) עם עיכוב התפתחותי; קליטת בני נוער נוספים למסגרות הטיפוליות ומסגרת מרכזית של נופשונים - אליהם מגיעה בכל סוף שבוע קבוצה של שמונה משתתפים עם נכויות התפתחותיות ומאפיינים דומים מבחינת הגיל ורמת התפקוד. יחד הם יוכלו לבלות ולהתנסות עם חבריהם בעצמאות תפקודית, בעוד שלהוריהם יתאפשר ליהנות מסוף שבוע של בילוי עם בני המשפחה האחרים.

השר יצחק הרצוג אמר בנאומו: " אנחנו מאמינים שהמושג "עם הפנים לקהילה" צריך לחול על כל האוכלוסייה, ובוודאי על ילדים עם צרכים מיוחדים- שמהווים חלק אינטגראלי מהקהילה, תוך שילוב בה.
עמותת עמיח"י נחשבת כאחד הארגונים הטובים ביותר הפועלים בתחום זה. מדיניות ראש העיר נותנת רוח גבית אמיתית, הפועלת לשילוב הילדים עם הצרכים המיוחדים ודאגה להם.
ללא שותפות אמיתית בין העירייה, הרשויות הממלכתיות וגוף מגזר שלישי כמו עמותת עמיח"י- לא ניתן היה להגיע לאן שהגענו היום".

ראש עיריית הוד השרון, חי אדיב, אמר כי השלב הבא הוא הקמת מבנה חדש - בית עמיח"י. "חזון העיר הוא עיר של קהילה ירוקה, ועמותת עמיח"י מקרינה את היותנו עיר שכזו, עם תושבים בעלי רוח ופעילות התנדבותית."

אבי פרבר, יו"ר עמותת עמיח"י, אמר: " כל האנשים המכובדים באו לטקס היום לכבוד הילדים, מכיוון שכל מה שאנו עושים הוא עבורם. עמותת עמיח"י הוקמה למען חזון של שיתוף בקהילה עם אנשים בעלי מוגבלויות התפתחותיות. לא יכולנו להגיע לאן שהגענו ללא התמיכה של עיריית הוד השרון, לצד כל הגופים האחרים שנרתמו."

לארגון הטקס נתנו חסות: קונדיטורית "אנה" ברעננה ומינימרקט "שירי" בהוד השרון אשר תרמו את הכיבוד לאירוע "ופרחי גבעת חן" שתרמו פרחים.


אודות עמותת עמיח"י

עמותת עמיח"י הינה מלכ"ר הפועל מזה כ- 15 שנים בהוד השרון וסביבתה.
לעמותה אישור מוסד ציבורי והיא עובדת בשיתוף עם רשויות מקומיות, משרד הרווחה, ביטוח לאומי, קרנות שונות, ארגוני מתנדבים ועמותות אחרות.
העמותה דוגלת בעקרון השילוב של האדם עם נכות התפתחותית בתוך החברה, מתוך אמונה כי לכל אדם הזכות לחיות בכבוד ולהיות חבר מלא ושווה זכויות בקהילה.
מטרת העמותה לקדם את עקרון השילוב והנורמליזציה, תוך כדי קיום חיים של כבוד והגשמה עצמית, קבלה בחברה והשתייכות לקהילה הרחבה כחבר מלא ושווי זכויות בכל תחומי החיים, ללא תלות במוגבלויותיו, הזדמנות למימוש עצמאות בחיי היום יום, קיום אורח חיים הזהה ככל האפשר לזה של כלל האוכלוסייה והשתלבות במסגרות שונות המשרתות את הקהילה.
בתקופה האחרונה נמצאת העמותה בשלבים של הוספת פעילויות לסל השירותים, גידול בהיקף המשתתפים במסגרות השונות והרחבת הפריסה הגיאוגרפית.

לפרטים נוספים:
קרן שושן, מנכ"ל עמותת עמיח"י, טל. 09-7430004, 054-5644546 , kerens@amichai.org.il
עמותת עמיח"י



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב